Lombok, Gili Trawangan

Nu har vi hittat paradiset, på riktigt!
Här kan man verkligen inte klaga, strålande sol, vita stränder, turkost vatten, underbar snorklig, ingen trafik, hästar med vagn osv....
Ja, ni hör ju! Helt underbart!
Vi är bara rädda för solen, speciellt jag efter förra året super brända kropp i Barcelona. Så vi går sakta men säkert fram! Vilket är behövligt! Så det är inte att klaga på! Skuggan är MINST lika bra (tom bättre!!)
Idag träffade vi på Korssjön, Ola, Patrik, Halvars och Toni på ön! Kul att se lite kända ansikten, SKÖNT att se turister, faktiskt ;)

Lars är nöjd, han har precis käket en fisk som inte finns någon annan stans på hela jorden! Mycket god!!

Magarna är bättre, boendet är bättre, allt är bättre här!

Kan ju tyvärr inte lägga in några bilder från systemkameran, och tar desto mindre bilder på mobilen, så försökte ta en bild på mobilen på kameran! Här är resultatet, gårdagens fina solnedgång:


Kommentarer
Postat av: Eleonora

Så härligt det låter!!

2012-10-16 @ 14:23:35
Postat av: Elenore heter jag ju faktiskt ;-)

Jäkla autocorrect ;-)

2012-10-16 @ 14:24:24
Postat av: Håkan Staffansson

Bra att ni tar det lugnt med solen. Ni kommer att bli bruna av att bara vara i skuggan eftersom solen reflekteras av allt möjligt där nere (havet, stranden, andra vita turister m.m.) och dessutom hinner huden suga i sig massor av sol emellan de skyddande skuggorna :)

Bra att magarna slutade krångla. Ät inte glass eller mejeriprodukter... då blir det rännskita. Drick läsk och öl ist ;) Har hittat den här bloggen nu så jag och Larissa väntar på bilderna som kommer sen :D Larissa Hälsar :)

2012-10-16 @ 16:20:49
Postat av: Emma

Jag gillar att ni skriver att ni hittade paradiset "till slut". Ni har varit på resande fot i en vecka! 😎 Undrar vad ni hittar efter två veckor?
Här är det kallt men soligt, snön faller i morra delarna av landet.

Just nu sitter Assa i vår soffa och kollar fotboll med Micke. Själv har jag dragit mig tillbaka till sovrummet för att slippa se fotbollen.

Njut i paradiset så fortsätter vi andra att halka på de blöta löven!

2012-10-16 @ 21:03:24
Postat av: Håkan Staffansson

Hoppas jag kan få iväg nån rad från håkans adress (lånar den alltså).Skönt allt är väl m er.Hoppas magarna kommer att må bra framöver bara,så är mkt vunnet!Skönt m hjälpsamma människor när man är på en främmande plats. Micke var hem i helgen på jakt,0 resultat,men flera djur setts som "utvandrade",alla är alltså inte uppätna av "Zeke".Själv jobbade jag i helgen,hann inte ens se en skymt av honom(Mikael alltså).Fortsätt ha det ljuvligt,ärums! kram på Er fr mamma Eva

2012-10-17 @ 02:11:48
Postat av: Håkan Staffansson

PS. Lars,du har ju fin fisk i frysen härhemma,DEN finns inte på Gili! Mam.

2012-10-17 @ 02:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0